
Seatin DSG-vaihteiston korjaus
DSG (suoraan käännettynä "Suoravaihde") - on yksi yleisimmistä VAG-konsernin autoissa käytetyistä vaihteistoista. Toinen nimi on puoliautomaattivaihteisto. Autokorjaamomme tarjoaa diagnostiikkaa, korjausta ja suunnitelmallista huoltoa Seat-autojen DSG-6- ja DSG-7-vaihteistoille.
DSG Suorakytkinvaihteisto
DSG:n erot muihin automaattisiin vaihteistoihin verrattuna ovat seuraavia: Tekniikka perustuu kahden kytkimen ja kahden vaihteiston yhdistämiseen parillisilla ja parittomilla vaihteilla. Tämän seurauksena vaihtaminen tapahtuu lähes välittömästi. Yksi tämän tyyppisten vaihteistojen suurimmista eduista on pehmeä ja mukava ajokokemus sekä alhaisempi polttoaineen kulutus.
DSG-6- ja DSG-7-vaihteistot - Erityispiirteet ja erot
Tällä hetkellä VAG-autoihin asennetaan kaksi tyyppiä puoliautomaattivaihteistoja. Kuusivaihteinen DSG-6, joka lanseerattiin vuonna 2003, on "märkä" kytkin, mikä vaikuttaa myönteisesti vaihteiston toimintaan ja sen osien kestävyyteen. Seitsemänvaihteinen DSG-7-vaihteisto on valmistettu vuodesta 2008 ja se on pääasiassa tarkoitettu pienitehoisille autoille. Toisin kuin kuusivaihteinen versio, DSG-7-vaihteisto, erityisesti varhaisissa malleissaan, kärsi merkittävistä puutteista ja siten toimintahäiriöistä.
DSG-7-vaihteiston ensisijaiset vikailmaisimet
DSG-7:n ongelmia voi tunnistaa seuraavista oireista:
- Nykiminen ja potkiminen liikkeelle lähtiessä ja vaihteita vaihdettaessa
- Tärinä auton rungossa (tuntuva tärinä toisella vaihteella kiihdyttäessä nopeudella 5 - 10 km/h)
- Tehon menetys kiihdyttäessä
DSG-vaihteiston mekatroniikan vika
Ongelmia vaihteiston elektronisessa ohjainyksikössä voi ilmetä seuraavasti:
- Vaihteiden puuttuminen sekä käynnistäessä että ajon aikana
- Vaihteet ilmestyvät ja katoavat virtojen edestakaisin kytkemisen jälkeen
- Mekatroniikan vioittuminen tekee auton jatkuvasta käytöstä mahdotonta, ja tilanne katsotaan hätätilanteeksi. Suositellaan olemaan ajamatta autoa.
VAG-autojen DSG-vaihteistojen käytön ja huollon suositukset
Vaihteiston virheetön toiminta riippuu ensisijaisesti ajotavastasi ja teknisestä huollosta. Tässä on muutamia suosituksia Volkkarihuolto-autokorjaamolta Seat-autojen omistajille:
- Rauhallinen ajotapa
- DSG-vaihteisto ei pidä "sutimisesta", äkillisistä lähdöistä ja jarrutuksista
- Öljynvaihto suoritetaan vähintään 60 000 km:n välein ja 4 vuoden aikavälein
- Älä ylikuormita autoa äläkä vedä liian raskaita perävaunuja
- Pitkään pysähdyksen aikana (ruuhkassa tai liikennevaloissa) aseta vaihde "N":lle
- Huolla autosi ajoissa, koska mekatroniikka on herkkä lämpötilan ja öljynpaineen vaihteluille ja huonolaatuiselle öljylle
Miksi suosittelemme kääntymään juuri meidän puoleemme
- 1Ammattitaitoisten mekaanikkojemme laaja kokemus VAG-konsernin autojen parissa, he tuntevat parhaiten haavoittuvat osat
- 2Alkuperäisen tasoinen laitteisto, joka takaa korkean diagnostiikkatarkkuuden
- 3Arvokkaat neuvot ja konsultointi korjauksesta ja käytöstä tarjoamme ilmaiseksi
Volkkarihuolto-autokorjaamon kokeneet ammattilaiset Espoossa suorittavat tarkan diagnostiikan ja laadukkaan DSG-korjauksen autostasi. Saat täyden raportin vaihteiston tilasta ja korjaussuosituksista. Korjaamomme varastossa on aina tarvittavat varaosat DSG-6- ja DSG-7-vaihteistojen korjauksiin.