
Volkswagen jakohihnaketjun vaihto Espoossa
Ketjukäyttöinen jakomekanismi (ГРМ) vaatii yhtä paljon huomiota kuin hihnakäyttöinen. Vaikka valmistaja väittää että ketju kestää "koko moottorin käyttöiän", käytännössä ketju voi venyä jo 100–150 tuhanteen kilometriin mennessä. Olemme erikoistuneet ammattimaiseen jakohihnaketjun vaihtoon VAG-moottoreille autohuollossa Espoossa.
Miksi jakohihnaketju tulee vaihtaa?
Ketju synkronoi kampiakselin ja nokka-akselien toimintaa. Sen kuluminen ja venyminen voivat johtaa jakofaasien siirtymiseen, koputukseen, käynnistysongelmiin ja jopa venttiilien vaurioitumiseen.
Ketjun venymisen päämerkit
Seuraavat merkit viittaavat ketjun venymistarpeeseen:
Mitä jakohihnaketjun vaihtoon kuuluu?
Ammattimainen ketjun vaihto sisältää seuraavat työvaiheet:
VAG-moottorit ketjukäytöllä
Käytämme erikoistyökaluja ja tehtaan merkkejä jakofaasien tarkkaan asettamiseen. Jos olet epävarma moottorin tyypistä, ota yhteyttä ja valitsemme sopivan vaihtosarjan.
1.2 TSI
1.2 TSI: CBZA, CBZB
1.4 TSI
1.4 TSI: CAXA, EA111
1.8 TSI
1.8 TSI: CDA, CDAA, CDHA, CDHB, CJEB, CJSA, CJXC, BZB
2.0 TSI
2.0 TSI: CAEA, CAEB, CDNC, CJXC, CZPB, CYRB, CCZA, CCZC
3.0 TFSI
3.0 TFSI: CGWA, CREC, CDUD, CJMA, DCPC
EA888
Muut EA888 Gen1–Gen3 -sarjan moottorit
Jos olet epävarma moottorin tyypistä, ota yhteyttä ja valitsemme sopivan vaihtosarjan.