
Volkswagen vaihteistoöljyn vaihto Espoossa
О замене масла в коробке передач
Oikea ja oikea-aikainen vaihteiston huolto on vakaan ja pitkäkestoisen Volkswagen-auton toiminnan tae. Palveluksessamme suoritamme öljynvaihdon kaikissa vaihteistotyypeissä, mukaan lukien klassiset automaattivaihteistot (АКПП), manuaalivaihteistot (МКПП), robotit ja DSG (Direct Shift Gearbox) kaikista sukupolvista.
Miksi vaihteistoöljy tulee vaihtaa?
Öljy vaihteistossa suorittaa tärkeimpiä tehtäviä: se jäähdyttää, voitelee liikkuvia osia ja suojaa kulumiselta. Ajan myötä öljy menettää ominaisuutensa, likaantuu kulumistuotteista ja lakkaa suorittamasta tehtäviään täysimääräisesti. Tämä johtaa vaihtojen huononemiseen, ylikuumenemiseen ja vaihteiston osien ennenaikaiseen kulumiseen.
Vaihteistoöljyn vaihto АКПП Volkswagen
Monet nykyaikaiset VAG АКПП esitetään huoltovapaana, mutta todellisissa käyttöolosuhteissa säännöllinen öljynvaihto on tarpeellinen. Tarjoamme sekä osittaisen että täydellisen laitteistopohjaisen öljynvaihdon АКПП:ssa:
Osittainen vaihto
mahdollistaa jopa 40% öljyn uudistamisen ja vähentää kanavien likaantumisriskiä
Laitteistopohjainen täydellinen vaihto
erikoislaitteistolla uudistamme jopa 95% öljystä suorittaen järjestelmän huuhtelun
Tärkeää: vanhoissa autoissa, joilla on suuri ajokilometrimäärä, äkillinen täydellinen vaihto ei välttämättä ole suositeltavaa — meidän mestarimme valitsevat aina yksilöllisen lähestymistavan jokaiselle autolle.
Vaihteistoöljyn vaihto DSG 6 ja DSG 7
DSG-vaihteistot (robotisoidut vaihteistot kahdella kytkimellä) vaativat erityistä lähestymistapaa. Huollamme molempia DSG-tyyppejä:
6DSG 6 (märkä kytkin)
DSG 6 vaatii erityisen huolellista hoitoa: kytkimien kuluminen likaannuttaa öljyn, ja tukkeutunut suodatin voi aiheuttaa vakavia ongelmia vaihteistossa.
7DSG 7 (kuiva kytkin)
Öljynvaihto robotisoituissa vaihteistoissa ja mekatroniikassa
Joissakin VAG-ryhmän S-Tronic (DSG:n vastine Audissa) tai muissa "roboteissa" käytetään erillistä öljyä mekatroniikan ohjausyksikköä varten. Useimmissa tapauksissa sen vaihto ei ole tarpeen, mutta jos on likaantumista tai häiriöitä, suosittelemme diagnosointia ja tarvittaessa vaihtoa.
Öljynvaihto manuaalivaihteistoissa (МКПП)
Huolimatta rakenteen suhteellisesta yksinkertaisuudesta, МКПП tarvitsee myös säännöllistä öljynvaihtoa — yleensä joka 60–80 tuhatta km. Vaihteistojärjestelmän nesteen ajoissa tapahtuva uudistaminen:
Parantaa vaihtojen sujuvuutta
Suojaa hammasrattaita ja synkronisaattoreita kulumiselta
Estää ylikuumenemisen ja melun vaihteistossa
Miksi meihin luotetaan VAG-vaihteistojen öljynvaihdossa?
Syvä DSG-, Tiptronic-, S-Tronic- ja klassisten VAG АКПП rakenteiden tuntemus
otamme huomioon kytkimen tyypin, mekatroniikan toiminnan ja kunkin vaihteiston vivahteita öljynvaihdossa.
Alkuperäisten VAG-öljyjen ja -suodattimien tai tarkistettujen analogien käyttö
käytämme nesteitä tarkalla hyväksynnällä (esim. G052182A2, G055025A2, G052512A2) ja laadukkaita OEM-toimittajien suodattimia.
Ammattimainen vaihtolaitteet
laitteistopohjainen vaihto lämpötilan ja öljyn määrän hallinnalla mahdollistaa maksimaalisen ATF-nesteen uudistamisen ilman riskiä vaihteistolle.
Optimaalinen lähestymistapa ajokilometreillä varustettujen vaihteistojen huoltoon
valitsemme sopivan öljynvaihdon menetelmän (osittainen tai täydellinen), jotta emme vahingoita vaihteistoa ja pidennämme sen käyttöikää.